Varsling av kritikkverdige forhold
Våre virksomheter forplikter seg til å fremme og respektere menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold og jobber kontinuerlig for å være i samsvar med krav i Åpenhetsloven.
Arbeidet med aktsomhetsvurderinger er igangsatt. Dette vil være en løpende prosess, som vi evaluerer jevnlig.
Har du oppdaget kritikkverdige forhold, kan du varsle oss om disse på epost firmapost@lofotkraft.no. Merk gjerne eposten med «Varsling».
Lofotkraft vil bekrefte at varslingen er mottatt, og besvare den senest innen 14 dager, med handlingsplan og/eller tiltak for å unngå at lignende hendelser skjer igjen.
Varsle om farlige forhold
Ønsker du å varsle om farlige forhold i strømnettet til Elmea, ber vi deg ta direkte kontakt med Elmea.
Kundeklager
I mange tilfeller skyldes klager misforståelser. Du bør derfor først kontakte kundesenteret i det selskapet det gjelder, og se om det kan løse problemet:
Dersom du ikke er fornøyd med utfallet av din henvendelse, kan du sende en epost til firmapost@lofotkraft.no. Merk henvendelsen «Kundeklage.»
Klagen bør inneholde informasjon om hva du er misfornøyd med, samt ditt forslag til løsning. Ta med alt du mener er relevant informasjon.