Praktiske opplysninger

Har vi riktig kontaktinformasjon for deg?
For at vi skal kunne avtale tidspunkt for bytte av strømmåler, er det viktig at vi har riktig mobilnummer, eventuelt telefonnummer, og e-postadresse. Logg inn på Min Side eller gå inn på Lofotkraft kundeapp for å kontrollere og oppdatere opplysningene.

Sørg for at det er lett adkomst til måleren.
Rydd unna eventuelle hindringer før montøren kommer hjem til deg, sånn at målerbyttet blir mest mulig effektivt.

Om du må være tilstede ved målerbyttet er avhengig av målerens plassering.
Dersom strømmåleren er på utsiden av bygningen, i oppgang eller fellesområde, trenger du ikke selv å være til stede når måleren blir byttet. Du vil likevel få beskjed om målerbyttet.

Du blir uten strøm noen minutter.
Strømmen vil være borte i ca 15 minutter mens måleren byttes.

Be om legitimasjon.
Dersom montøren må inn i boligen, skal vedkommende vise gyldig ID-kort.

En voksen må være tilstede.
Det er viktig at det er en voksen person tilstede når montøren kommer. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan bytte måler dersom det kun er personer under 16 år hjemme.

Logg på Min side

Har du ikke brukerkonto? Vennligst registrer deg.