Målerbyttet

Alle våre kunder vil få informasjon fra Lofotkraft i god tid før målerbyttet.
Her vil du få vite når utrullingen planlegges for ditt område.

Når tiden nærmer seg, vil montasjeselskapet gjøre en avtale med hver enkelt kunde.
I Lofoten er  det SmartService Norge (SSN) som bytter målerne. De vil avtale tidspunkt for målerbyttet med deg, og du vil motta påminnelse om målerbyttet på SMS dagen før måleren skal byttes. Det er en krevende kabal som skal gå opp, så vi ber om at flest mulig tilpasser seg avtalt tidspunkt. Dersom du likevel må endre tidspunkt, vil du finne informasjon om dette i brevet.

Be om legitimasjon.
Når tidspunktet er bekreftet av deg, vil montøren komme hjem til deg på avtalt tidspunkt. Dersom måleren er på utsiden av bygningen, eller i felles oppgang, trenger du ikke selv være til stede. Dersom montøren må inn i boligen, skal vedkommende vise gyldig ID-kort. Det må være en voksen til stede for at montøren skal kunne gå inn.

Selve målerbyttet tar normalt rundt 30-45 minutter, og strømmen vil være borte noen minutter mens montøren bytter måleren.
I noen tilfeller kan det være nødvendig å gjøre tilpasninger i sikringsskapet/målerskapet, eller montere en antenne på skapet for at den nye måleren skal få kontakt med nærmeste basestasjon.

Rydd vei for montøren.
Vi oppfordrer deg til å sjekke at det er lett atkomst til måleren og rydde unna eventuelle hindringer før montøren kommer hjem til deg, sånn at målerbyttet blir mest mulig effektivt.

Logg på Min side

Har du ikke brukerkonto? Vennligst registrer deg.