Ofte stilte spørsmål

Her finner dere en oversikt over de mest stilte spørsmålene vi får. Trykk på spørsmålet for å se svaret. Finner dere ikke det dere leter etter her, så bruk vårt kontaktskjema.

  • Hvordan oppretter jeg avtalegiro?

    avtalegiro_logoDet kan du selv opprette i nettbanken din. Fremgangsmåten vil variere litt fra bank til bank, men du må alltid oppgi følgende:.

    1. KID for avtalegiro.
    2. Mottakers kontonummer.
    3. Beløpsgrense.

    KID for avtalegiro og kontonummeret vårt finner du på strømregningen.

    Det er viktig at du ikke setter beløpsgrense for lavt – ta høyde for at både forbruk og priser varierer i løpet av året.

  • Hvor ofte får vi strømregning fra Lofotkraft?

    Etterskuddsvis månedsfaktura basert på målt forbruk er standard for alle våre nettkunder, både privat- og bedriftskunder. 

    De fleste av våre kunder har nå fått automatisk måler, og trenger ikke rapportere avlesning lenger. Kunder uten automatisk måler vil motta SMS med påminnelse om måleravlesning den 1. i hver måned. 

    Kunder med byggestrøm og umålt gatelys vil fortsatt motta forskuddsfaktura 6 ganger i året, og årsavregning per 1. januar.

  • Kan vi få faktura med fast forfallsdato, for eksempel den 12.?

    Dette tilbyr vi dessverre ikke.

  • Hvordan kan vi utsette betaling av strømregningen?

    Dette kan du ordne selv på Min Side eller i Kundeappen vår. Tidligere strømregninger må være gjort opp, og at utsettelsen må registreres før betalingsfristen går ut.

    Kundeapp

    • Klikk på ikon for faktura.
    • Velg den fakturaen du ønsker utsettelse på.
    • Klikk på «Utsett betaling» nederst på siden.

     

    Min Side 

    • Logg inn på «Min Side».
    • Velg menypunktet «Faktura» fra menyen øverst på siden, og deretter fakturaoversikt.
    • For fakturaer som ikke er forfalt vises en knapp «Utsett» helt ute til høyre på skjermen. Klikk på «Utsett».
    • Nå kan du velge å dele strømregningen i to like store avdrag, eller utsettelse på hele beløpet. Hvis du trenger andre løsninger enn de alternativene du finner på nett, må du kontakte kundesenteret vårt.

     

  • Vi har avtalegiro på nettleie. Fungerer denne fortsatt hvis vi flytter?

    Nei, dessverre. Om dere flytter må det ordnes med ny avtalegiro. Det skyldes at KID for avtalegiro endres når bedriften flytter. 

  • Hva er fordelene med avtalegiro?

    For det første trenger dere å ikke tenke på betaling av fakturaen fra oss. Den skjer automatisk på betalingsfristen. I tillegg sparer dere tid, siden dere slipper å tenke på KID, beløp og kontonummer.

  • Vi har avtalegiro, men strømregningen er ikke trukket fra kontoen – Hvorfor?

    Den mest sannsynlige årsaken er at dere har satt beløpsgrensen for lavt da avtalegiroen ble opprettet. Det dere kan gjøre da er å ta kontakt med banken deres for å endre beløpsgrensen. Det kan også være at det ikke var dekning på kontoen på forfallsdatoen. Uansett årsak må strømregningen betales i nettbank, med telegiro eller lignende.

Logg på Min side

Har du ikke brukerkonto? Vennligst registrer deg.